חברה טובה התעניינה, לאחר שראתה את הפרסום שלי על מוטוריקה עדינה, ושאלה אותי מה היא יכולה לעשות עם בנה בן ה10 חודשים? אמרתי לה שלפני הכל ליהנות כמה שיותר ולשחק, היות וזה קצת מוקדם לבצע תרגילים הדומים לאלו שהצעתי. זה נכון שכדאי להתחיל לתרגל זאת משום שמיומנות זאת, כגון הרמת חפצים קטנטנים,– איסוף ממשטחים שונים, מתחילה בגיל 9 חודשים, שלב בו אנו רואים את התינוק מוצא את כל הדברים הקטנטנים ומצביע עליהם לנו שנותר פירור קטן על הרצפה שלא טוטא כהלכה… התינוק אוחז את החפצים באחיזת פינצטה (אחיזה שהאגודל והאצבע משתתפים).
חשוב שההורה יתן לתינוקו הזדמנות להתנסות, גרייה וחשיפה כי כך בעצם היכולת תתפתח.

משנה זהירות; חשוב מאוד לשמור על הבטיחות! מסוכן: חרוזים, מטבעות, פקקים ועוד חפצים קטנטנים התינוקות עלולים להכניס לפה, פתחי האף, אוזניים וכו', לפיכך יש לשמור ולהיות נוכח בעת המשחקים, והמלצתי להגיש לתינוק ירקות, פירות רכים או מבושלים שאינם מסוכנים, כגון; פתיתים אפויים, תפוח אדמה, חתיכות קטנות של פרי, צימוקים שהושרו במים וחתוכים וכד'.

פעילויות שונות; אפשרי לשחק בגיל הזה תוך הנאה ולהפיק את המיטב כמו למשל בזמן האכלה ניתן להניח לילד לשחק עם חתיכות אוכל שונות כפי שהוצגו לעיל, כך אנו מרוויחים גם פיתוח מיומנות המוטוריקה העדינה, תיאום עין יד (התינוק שם בפה את אשר אסף) וכן גם התינוק נחשף למרקמים שונים וכל זה מתוך סקרנות ובכיף.
אומנם יהיה קצת לכלוך אבל התרומה גדולה ותמיד אפשר אח"כ לנקות..

מפת הגעה

ליצירת קשר, שיחת ייעוץ והכוונה ניתן ליצור קשר בטופס זה.

או במספר טלפון 054-8119359

    מפת הגעה