הגישה הנוירו-התפתחותית תפקודית Neuro Developmental Functional Approach פותחה ע"י הפסיכולוגים ההתפתחותיים ג'ודי רבינוביץ ורמי כץ- מוביל הגישה ,והיא יושמה לראשונה לפני כ-30 שנים והיום היא מופעלת בגנים ובבתי ספר הפועלים על פי הגישה בהצלחה, במרכזי הורות שונים ובקליניקות פרטיות ברחבי הארץ.

הגישה עוסקת ומטפלת בעיבוד וויסות-חושי, לקויות למידה , קשב וריכוז, היפראקטיביות, תפקודי תנועה ועוד.

על פי הגישה, חווית ההתפתחות התקינה של הילד מותנית בהתפתחות מוטורית וחושית תקינה. מערכות אלו הינן הבסיס ליצירת קשרים חברתיים, רגשיים ולרכישת מיומנויות לימודיות ומושגים בסיסיים.

כגישה התפתחותית – נמנעת מלתייג  קושי מסוים (דיסלקציה, היפראקטיביות, דיסקלקוליה…) אלא חוקרת מהיכן נובע הקושי, מהו התפקוד או הכישור הלא תקין שעליו נבנה הקושי, מחפשת אחר שורש הבעיה ובו מטפלת.

כגישה תפקודית – מתייחסת הגישה לילד הוא יצור דינמי ומתפתח, הרוכש כישורים שונים במהלך שנות חייו (הצלבה, חציית קו אמצע, בידול וכו'), תפקודים אלו נבנים אחד על גבי השני, ובמידה ותפקוד מסוים שנרכש השתבש עלולה להיווצר בעיה מוטורית וחושית שעלולה להוביל ללקות למידה, בעיית קשב וריכוז, בעיה התנהגותית /חברתית/ רגשית ועוד…

המטרה ע"פ הגישה להגיע לאיזון ויסות חושי ושקט מוטורי ע"י הדרכת ילדים באמצעות פעילויות המאתגרות את יכולתם.

 

נקודות מפתח בגישה

הגישה הנוירו-התפתחותית-תפקודית, מתבססת על כך שתפקודי הילד נבנים כאבני יסוד אחד על גבי השני. כישוריו, תפקודו והתנהגותו מתפתחים ונבנים על פי החשיפה שלו לסביבה בה הוא חי והאופן בו הם באים לידי ביטוי הינו כפוף לגורמים התורשתיים והמבניים שהוא מביא עמו. התנסותו של הילד בסביבה הינה חשובה וחיונית ביותר הן להתפתחות מוחו והן למימוש האפשרויות הגנטיות שלו. טיבן של ההתנסויות ותדירותן הן שיקבעו את יעילות התפתחות תפקודיו ואיכות כישוריו של הילד.

בבסיסו, הטיפול עומד על ההבנה שכל התפקודים הבסיסיים, שמקורם גנטי, נדרשים להתנסויות מתאימות במהלך החיים על-מנת להתפתח.
תפקיד הגישה לזהות מהן ההתנסויות הכי אפקטיביות התורמות לפיתוח וקידום תפקודים בקרב ילדים.

החושים הינם הבסיס המקשר ביננו לבין העולם. עיבוד חושי קורה כאשר המידע שנשלח אל מוחנו מכל אחד מהחושים שלנו – מעובד. מוחנו אומר לנו איך זה מרגיש, איך זה נראה, איך זה נשמע או איזה טעם וריח יש לזה וכו'. ‏תחושת החוש הינה סובייקטיבית, לא תמיד נחווה את אותו החוש כפי שאדם אחר חש
אותו.
המשך לקרוא על ויסות חושי
Lid est laborum dolo rumes fugats untras. Etha
rums ser quidem rerums facilis dolores nemis onis fugats vitaes nemo minima rerums unsers sadips amets. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud neque porro
quisquam Ut enim ad minim veniam, quis nostrud Neque porro quisquam est, qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci amets uns. Nemo enim ipsam
voluptatem quia voluptas sit aspernatur aut odit aut fugit, sed quia consequuntur magni dolores eos qui ratione voluptatem sequi nesciunt. Asunt in anim uis aute
irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla dolores ipsums fugiats voluptas amet uns.
Lid est laborum dolo rumes fugats
untras. Etha rums ser quidem rerum facilis dolores nemis onis fugats vitaes nemo minima rerums unsers sadips amets. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud Neque
porro quisquam est, qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci amets uns. Etharums ser quidem rerum facilis dolores nemis omnis fugats vitaes
nemo minima rerums unsers sadips ameet quasi architecto beatae vitae dicta sunt explicabo. amets dolores.

הסטודיו ממוקם במודיעין וניתן לתאם פגישת ייעוץ ראשונית בטלפון או במייל המאפשרת היכרות אישית, רושם ראשוני והבנת התהליכים אותם יעבור ילדכם. פרטים ליצירת קשר.