בשעה טובה ומוצלחת התחילה שנת הלימודים.
חלק מהילדים –וגם ההורים- שמחים בחזרתם למסגרת החינוכית (גן/ בית ספר), במיוחד אלו שעולים לכיתה א', התרגשות לקראת פרק חדש בחייהם, המעבר למעמד של בוגר, ציוד חדש, תלבושת אחידה

ולחלק מהילדים ממש קשה בחזרה; מטלות, שיעורי בית, מבחנים, הערות, חברים, ריבים עם המורות, התמודדויות יומיומיות עם קשיים מוכרים..

מקור מרבית הקשיים הלימודיים והן ההתנהגותיים טמון בבעיה בעיבוד הוויסות החושי.

חלק מהילדים בעלי קושי בעיבוד הוויסות החושי שלהם הינם תנועתיים למדיי (היפראקטיביים) בעקבות רגישות חסר בחלק ממערכות החישה שלהם. הגוף שלהם זקוק לעוד תנועה בכדי לבצע משימות אשר דורשות מהם מיקוד הקשב וריכוז.
להלן מאפיינים שונים שעלולים להצביע שילד יש קושי בעיבוד ויסות חושי:

  • תגובת רתיעה, סלידה והימנעות מפעילויות שונות המערבות את מערכת החושים כגון: עבודות יצירה במרקמים שונים (גואש, דבק, צבעי ידיים וכו') משחק מלכלך (חול, בוץ ), פעילויות בתנועה, שימוש במתקנים בגינת המשחקים (קרוסלה, נדנדה, טיפוס על סולם וכו'), קולות או רעשים מסוימים מלחיצים אותם, תגובה חריפה לריחות ו/או לטעמים שונים.
  • קושי בהעתקה מהלוח, בקריאה, בכתיבה.
  • סרבול גופני, חוסר קורדינציה, קשיי התארגנות וסדר, קשיים במוטוריקה עדינה (אחיזת עיפרון לקוייה, גזירה, השחלות וכו').
  • קושי במיומנויות של זיכרון ושליפה.
  • ילדים שנופלים הרבה, נתקלים הרבה באנשים, מרביצים הרבה, אוהבים מגע חזק.
  • חוסר הבנה של מוסכמות חברתיות , קושי באינטרקציה חברתית.

כל אותם ילדים לעיתים מפריעים למהלך התקין של השיעור בכיתה, הם מציקים לילדים אחרים, כל אלו יכולים בקלות לפתח בקרב הצוות החינוכי תחושות שליליות לגביהם.

אני רוצה להפנות את תשומת ליבכם, הורים יקרים, לנושא ויסות חושי, היות ואין הרבה מודעות בקרב הציבור לנושא זה. וחשוב לי פתיחת והרחבת המודעות שלכם לנושא זה ומתן הכלים שיעזרו לכם להתמודד עם הקושי של ילדכם.

לרוב, התנהגותם של ילדים בעלי קושי בעיבוד ויסות חושי אינה מובנת לא בקרב משפחתם ולא בקרב מוסדות החינוך השונים, ניתנת פרשנות לא נכונה להתנהגותם וכן ניתן טיפול לא הולםו/או טיפול "הקסם" ריטלין.

במידה ואתם מזהים חלק מהמאפיינים לעיל, אני מזמינה אתכם לקבל ייעוץ והכוונה כיצד ניתן לעזור להם,על ידי פעילויות פשוטות בזמן השיעור בכיתה, שיעזרו להם להיות קשובים, שקטים ומאורגנים.

מפת הגעה

ליצירת קשר, שיחת ייעוץ והכוונה ניתן ליצור קשר בטופס זה.

או במספר טלפון 054-8119359

    מפת הגעה