קצת עליי
שמי שרון מודן, מאבחנת ויועצת התפתחותית ושינה לתינוקות, וכישורי למידה לילדים. מנחה סדנאות הרצאות ומפגשים להורים לקידום התפתחותי, העשרה ומתן מענה לקשיי שינה בקרב תינוקות.
בעלת למעלה מ20 שנות ניסיון בעבודה עם ילדים ותינוקות בטווח רחב של גילאים; גננת, מנחת סדנאות בוטיק של עיסוי תינוקות, מטפלת בתנועה, מנחה חוגי מוכנות למסגרת הבית ספרית, מאבחנת ומטפלת בקשיי וויסות חושי, סדנאות לאנשי הוראה והורים וייעוץ שינה והתפתחות בקרב תינוקות. סטודיו במגע מתמקד ב:
- אבחון וטיפול בתינוקות וילדים בתחום ויסות החושי.
- ייעוץ שינה להורי תינוקות בשיטת 0.1 לכישורי שינה.
- אבחון וטיפול בבעיות מוטוריות בקרב תינוקות וילדים.
- מפגשי ייעוץ והכוונה פרטנית להורי תינוקות תוך תנועה ומשחק.
- עיסוי תינוקות פרטני.
- ליווי התפתחותי לתינוקות משולב בגישת NDFA
- ייעוץ וליווי אישי על שלבי התפתחות התינוק לאמהות.
- טיפול בלקויות למידה והפרעות קשב וריכוז.
תחילת דרכי האקדמאית הייתה בלימודי תואר ראשון (BA) במנהל עסקים והמשך ללימודי תואר שני (MBA) במנהל עסקים עם התמחות בשיווק. הרחבתי את השכלתי בתחום השיווק והפרסום ולמדתי פרסום ב"הבצ'פר".
סיימתי לימודים במכללת אלבאום שם הוכשרתי כמטפלת בתנועה בשיטת אלבאום.
הכשרה במכללת כישורי למידה בהגישה הנוירו-התפתחותית תפקודית (NDFA) כמאבחנת ומטפלת בגישת NDFA.
הכשרה במכללת שיאים, אונ' תל-אביב, מדריכת ליווי התפתחותי, עיסוי תינוקות ומדריכת מעגל אמהות.
הכשרת ייעוץ שינה בשיטת 0.1 כישרי שינה.
התפנית המקצועית והאישית שלי נבעה מתוך הצורך לגעת בתחום כה קרוב לליבי, שממלא אותי בהגשמה עצמית ומאפשר לי להעניק הכוונה, אבחון וטיפול.
תמיד ידעתי שיש לי קשר לתחום הטיפולי, יכולת הקשבה ונתינה אך בתחילת דרכי לא הייתה בי המודעות לטפח את זה ואף להפוך את זה למקצוע.
לימודיי במכללת אלבאום היו בעצם תחילת המסע בו עברתי תהליך של צמיחה אישית ופנימית, של גילוי וחקירת עצמי במישור הפיזי, הנפשי ושל מודעות המלווה אותי לכל מקום וכל הזמן.
במכללת "כישורי למידה" של רמי כץ, מצאתי מסלול שסיפק לי את מיטב התשובות והכלים לאבחן בצורה טובה יותר, לעבוד עם ילדים ולהביאם לשיפור יכולת חושית ותפקודית.
וכשנפגשתי עם התינוקות התאהבתי, ללוות הורים עם בוא האוצר הקטן לעולם לתת יד מכוונת להבנת עולם התקשורת הלא מילולי, לסייע להורים ולתינוקות, לאבחן ולעשות כיף שמעלה חיוך על פני ההורים והתינוקות תוך כדי צמיחה והתפתחות בריאה מילא אותי באושר בל יתואר. כך שילבתי את עולם הויסות חושי תוך התמחות בעולם התינוקות,עברתי הכשרה במכללת ברושים לליווי התפתחותי, הכשרה לייעוץ שינה בשיטת 0.1 לכישורי שינה מה שמשלים לי את התמיכה באמהות המדהימות אותן אני פוגשת בחיי ובמסגרת עבודתי.
בנוסף, אני מקיימת הרצאות מבוא להורים אודות הגישה הנוירו-התפתחותית תפקודית NDFA אשר מעניקה להורים רקע על התחום והרחבת המודעות בנושא התפתחות הילד וכן מתן כלים להתמודדות עם קשיים.
אני מאמינה שלהורי הילד יש חשיבות רבה בהתפתחות של הילד. מודעותם תביא להצלחת ילדם במטרה להקל ולשפר את עתידם.
סטודיו במגע תורם לתחושת העצמה של ההורה, התינוק והילד.
למה במגע?
"המגע הוא סוג התקשורת הראשון שהתינוק מקבל, ושפת ההתפתחות הראשונה שלו ניתנת באמצעות מגע" (אשלי מונטגו)
המגע הוא צורך קיומי ושפת התקשורת הראשונית. המגע הינו החוש הראשון המתפתח אצל העובר ברחם אימו. סטודיו במגע, כשמו, שם לו למטרה; ליצור אמון ומקום בטוח לילדים ולהורים במטרה לקדם התפתחות ילדים, לשפר וליעיל תפקודים, ביטחון וביצוע של הילדים וגם לטפל בלקויות קיימות.
קישורים נוספים
הורים משתפים
היי שרוני, מודה לך מאוד על שנה של לימוד והשקעה, על הגישה המיוחדת הרוך והאהבה.
א.ה. מאוד נהנתה תמיד לבוא אליך ולספוג ממך את האווירה המיוחדת הלימוד תוך כדי חוויה ומשחק, והציפייה תמיד למפגש הבא איתך. את יסודית ורצינית, רגישה ותומכת בי כהורה ובא.ה. כתלמידה מאבחנת ומטפלת בשורש הבעיה ולעומק. בעלת גישה מיוחדת וקליטה מדויקת של החוזקות תוך כדי שימוש בהן לחיזוק החולשות. א.ה. עשתה קפיצה התפתחותית ורגשית והתקדמה מאוד בזכותך ובעיקר עברה חיבור לכל נושא הלימודים בשמחה. בטוחה שתצליחי בדרכך החדשה.
אוהבים אותך המון.
שרוני יקרה, אני יכולה לשפוך על הדף אינספור סופרלטיבים, אך אעשה זאת בקצרה.
הכרנו לפני 4 שנים כאשר שימשת כגננת בגן "פז" בגבעתיים. גן בו יצרת אווירה חברית, נעימה, סבלנית וערכית בין ילדי הגן. מאז הפכת לאוטוריטה שלנו בתחומי החינוך והגידול של יואב. כשנפרדו דרכנו בפן הפורמלי, המשכנו בעזרתך מסלול "הכנה לכיתה א". תהליך מורכב שעיצב את יואבי ותרם רבות לחיזוק הפן הרגשי. קצרה היריעה מלתאר את השינוי אותו עבר יואבי בעזרתך. אישיותך הקורנת והממגנטת סחפה את יואבי למקומות נפלאים. תודה ענקית על המקצועיות, האמינות, האכפתיות, הסבלנות, החיוכים, החום והאהבה. תודה לך על הקניית ערכים בדרכי נועם. מאחלת ליואב (וגם לעצמי) דמויות פדגוגיות מאותו הסוג במהלך השנים הבאות….(כמעט בלתי אפשרי, אבל עדיין אופטימית).
אוהבים,
ימין ויואב
שרוני,
ברצוני להודות לך על עזרתך ועל ההשקעה הרבה בבננו שגיא. שגיא הגיע אליך למפגש שבועי פרטני לקראת כיתה א', עקב המלצות רבות שקיבלנו מהורי הגן.
התרשמתי מאוד מהאכפתיות שלך, הניסיון והגישה המקסימה לילדים. שגיא אהב מאוד להגיע למפגשים וליישם גם בבית.
כהורים, הערכנו מאוד את הגישה והפעילויות המקוריות, החשיבה היצירתית והגישה לילד דרך משחקים והפעלות שאתגרו ולימדו אותו להתמודד עם הקשיים השונים אותם הוא חווה.
צר לנו מאוד שנאלצנו להיפרד ונשמח להישאר בקשר בעתיד.
משפחת צירקין
שלחנו את בננו נדב לשרון עם חששות והרהורים. לא ידענו עד כמה יהיה מוכן לשבת איתה ולא היינו בטוחים בנחיצות התהליך כבר בגיל גן חובה. אך עד מהרה התבדו כל חששותינו. שרון הפגינה מהרגע הראשון שילוב של מקצועיות והבנת הצרכים שלנו יחד עם גישה עדינה ומכבדת. נדב לא רק שהלך למפגשים השבועיים איתה בשמחה הוא גם חזר מרוצה מהדברים שלמד ומהתקדמות שהשיג. אנחנו חושבים שהלימוד הפרטני הזה עם שרון יכול מאוד לתגבר את הידע והמיומנויות של העולים לכיתה א' ולא פחות חשוב מזה- לחזק את הביטחון העצמי שלהם וגם שלנו ההורים.
בברכה,
פרידה וצור טהון
הגענו לשרון עם ילדה סופר-חכמה, תלמידת כיתה ב', שמתקשה לשבת בכיתה ולהתגייס למשימות הנדרשות מכל הילדים, ועובדת באופן אסוציאטיבי – תרגיל מפה ותרגיל משם – ובקיצור, רק מה שמעניין אותה.
מצד אחד האבחון לא הצביע על הפרעת קשב וריכוז קלאסית, ומצד שני השעמום וההתנהגות בכיתה הפריעו לבתנו (ולמורה) מאוד. שרון החלה באבחון משלה, ועבדה עם הילדה על התגייסות למשימות, התארגנות, קשר עין-יד-הלוח בכיתה, גירויים פיזיים שהיו חסרים לה, ועוד.
ההתנהגות בכיתה ובבית השתפרה פלאים. פתאום היא העתיקה את כל השאלות מהלוח, ועבדה בצורה מסודרת. שיעורי הבית שהיו לוקחים לפעמים 3 שעות תוך מריחת זמן בלתי נגמרת, התקצרו לרבע שעה…
תודה שרון שלימדת את בתנו כישורי למידה ועזרת לה ללמוד להתרכז ולהוציא את האנרגיה בדרכים אחרות.
אנו מעריכים מאוד את הכלים שהענקת לנו ומנסים לשמור עליהם בבית. בינתיים זה עובד! תודה לא פחות על הסבלנות שלך, החום והחוכמה, להתחבר לילדה ולעזור לה לעזור לעצמה בלי להרגיש שהיא סובלת מבעיה, והכל תוך משחק ושיחה נעימה.
המון המון תודה!
רוני
הצצה קטנה לכיף שלנו בסטודיו במגע. הנעה להתפתחות מתוך ההנאה שבתהליך.
נכון, אנחנו נהנים בסטודיו במגע, וההבנה שהטמעת הנאה תוך שימת גבולות מקדמת את התהליך ומביאה שיתוף פעולה והישגים גבוהים כי אפשרות הביטוי פתוחה להם יותר.