מזל טוב, האושר הקטן שלכם כבר בבית ומנסים ללמוד שגרה חדשה ובתוכה הרדמת התינוק או התינוקת שלכם לשינה. שינה היא צורך בסיסי וקשיי שינה הם תופעה נפוצה בקרב תינוקות, שעלולה להשפיע לא רק על התינוק עצמו, אלא גם על ההורים ועל המשפחה כולה. אחד הגורמים העיקריים לקשיי שינה בתינוקות הוא הקניית הרגלים ודפוסים שגויים במצבי קושי, שנובעים מרצון ההורים להתמודד עם התינוק הבוכה ‏והכמיהה שלהם לתת לו נחמה ולהרגיע אותו.

הרגלים ודפוסים אלו יכולים להיות, למשל, הרדמה בידיים, הנקה בהרדמה, הרדמה במיטת האם או נענוע על הידיים. כאשר התינוק מתרגל להירדם באופן זה, הוא אינו לומד להירדם בעצמו, ומצפה שההורים יעזרו לו בכל פעם שהוא מתעורר במהלך הלילה. דבר זה משפיע על ההרגלים של התינוק לגילאים בוגרים יותר, ועל היכולת שלו להתמודד עם ההירדמות לשינה.

הקניית הרגלי שינה טובים עוד מגיל ינקות היא חשובה מאוד לבריאות השינה הטובה של התינוק, וגם להתפתחותו הגופנית, הנפשית והרגשית. תינוק שישן טוב יהיה יותר שמח, רגוע, סקרן ומוכן ללמוד. כמו כן, השינה הטובה תסייע לחיזוק המערכת החיסונית, לשיפור הזיכרון ולקידום הגדילה.

לסיכום, קשיי שינה בקרב תינוקות הם בעיה שאינה חייבת להיות חלק מהחיים היומיומיים של התינוק וההורים. ישנם דרכים להקנות לתינוק הרגלי שינה טובים, שיאפשרו לו להירדם בעצמו ולשמור על שינה איכותית ומרעננת. החשיבות של השינה הטובה לתינוק אינה ניתנת להערכה, והיא משפיעה על כל תחומי החיים שלו.

אם זה מוכר לכם מומלץ לפנות לבעל מקצוע בתחום ייעוץ שינה והתפתחות, על מנת להקדים טיפול בקושי ולהימנע מזמן יקר בגיל בוגר יותר.

וואטסאפ

לשיחת ייעוץ והכוונה ניתן להתקשר למספר 054-8119359

או ליצור קשר באמצעות הטופס למענה תוך 3 ימים:
מודה לך על פנייתך, אעשה את המיטב ליצור קשר בשלושה ימי עבודה הקרובים. ניתן במקרים דחופים ליצור קשר טלפוני 054-8119359.
אירעה שגיאה בניסיון לשלוח את ההודעה שלך. בבקשה נסי שוב מאוחר יותר.
וואטסאפ

מאמרים מהאתר