לאחרונה פנו אליי אמהות עם מקרים דומים; תינוקות מקסימים, בני שנה ושנה וחודש, שיש להם קשיים בנוגע לאוכל – תינוקות בררניים באוכל.

המקרים דומים ובשניהם המעבר מהנקה למוצקים היה קשה. לירון (שם בדוי) לא רצה לטעום דבר, ירק כל סוגי מחיות שניתנו לו; ירקות, פירות. לא היה מוכן לטעום כלום מלבד חלב אם.
עם הזמן, הדבר היחידי שלירון היה מוכן לאכול זה צנים קשה של לחם, והיה מוכן לטעום כפיות בודדות של שמנת, וזה בזמן שהיה צופה בטלויזיה. המקרה של רואי (שם בדוי) היה מאוד דומה רק שהיה מוכן לאכול רק פרוסת לחם טריה עם מעט גבינה צהובה בלבד בנוסף לחלב אם.

בנוסף סיפרה אחת האמהות שתינוקה לא יכול לסבול מגע של חול, דשא, סבון אמבטיה וקצף באמבטיה מלחיץ אותו.
מקרים מסוג זה ודומיהם הינם מקרים קלאסיים של קושי בעיבוד הוויסות חושי בתחום המגע וניתן לעבוד ולסייע לתינוק לעבור את השינוי בצורה הדרגתית יותר, בהתאם לסוג המקרה, על ידי חשיפה וחישה דרך הפה (מרקמי אוכל, סוגי טעמים) וכן גם על ידי עבודה בחשיפה וחישה על גבי העור.

עבודה דרך הפה:
בנוסף יש לבדוק האם יש לתינוק העדפה לגודל המזון הניתן לו לאכול, וכן בזמן האוכל וכן, חשוב לתת לתינוק לגעת באוכל בידיו, למשש אותו ולמרוח אותו, כך הוא חוקר את המזון ומתנסה במרקמים (כן, אני יודעת שלחלקכן זה קשה אבל עשו מאמץ :-)).
חשוב לתת לתינוק להתנסות בטעמים ובמרקמים מגוונים, ולראות את תגובתו לכל אחד מהם, כגון:
תמר יבש – מרקם דביק וטעם מתוק. פלח לימון – חמוץ, צנים טבול בשמנת – שילוב מרקמים וכדומה.
אני ממליצה בשלב זה לעשות רישום שבועי כך תוכלו לראות את התמונה בכללותה לאורך זמן ולהתייחס לתגובתו בצורה עקבית יותר.

חישה דרך המגע:
בעבודה בתחום הוויסות חושי דרך מגע על העור – המלצתי לאימהות לחשוף אותם למרקמים שונים של ספוגים בזמן המקלחת (ספוג רך, מחוספס) לתת להם לגעת בספוגים, לשפשף את גופם בספוג.
חשוב לציין, שכל דבר יש לעשות בהדרגתיות ובכל פעם התנסות אחת ולזמן קצוב לפי תגובת התינוק ובכל חשיפה נוספת יש לתת קצת יותר זמן מהקודמת. להיות דינאמיים עם הנכונות והמסוגלות שלו לכל חשיפה מחדש למגע.

השינויים בשטח:
לא ניתן להתייחס לתוצאה כאל "נוסחא מתמטית" מאחר ולכל תינוק יש את הקצב והזמן שלו להסתגלות, לשינוי וכן לכל תינוק יש סביבה שונה. שני תינוקות מקסימים שבאו אליי עברו שינוי, האמהות דיווחו שהם אוכלים מזון מוצק, פתוחים להתנסות בטעמים ולרקמים שונים, ואין צורך בהושבה אל מול הטלויזיה בזמן האוכל.
אמא אחת אף סיפרה לי בהתרגשות שאת הסופשבוע הם בילו בים (להזכיר שבנה היה רגיש מאוד למגע של חול) ומבחינתי אין דבר מרגש עבורי יותר מלשמוע משובים שכאלו.

אתן מוזמנות גם לצפות בסרטון שלי.

וואטסאפ

לשיחת ייעוץ והכוונה ניתן להתקשר למספר 054-8119359

או ליצור קשר באמצעות הטופס למענה תוך 3 ימים:
מודה לך על פנייתך, אעשה את המיטב ליצור קשר בשלושה ימי עבודה הקרובים. ניתן במקרים דחופים ליצור קשר טלפוני 054-8119359.
אירעה שגיאה בניסיון לשלוח את ההודעה שלך. בבקשה נסי שוב מאוחר יותר.
וואטסאפ

מאמרים מהאתר