במה עוזרת הגישה?
הגישה הנוירו התפתחותית תפקודית בוחנת את הגורמים ההתפתחותיים והתחושתיים, אשר ברוב המקרים הם הגורמים לתופעות שאותן אנו רואים.
תהליך האבחון הנוירו התפתחותי
חשוב לציין כי מטרת האבחון היא מציאת שורש הגורם לקושי, לא במתן כותרת כלשהי לבעיה או תיוג (לדוג': דיסלקציה, דיסגרפיה, דיסקלקוליה וכו'.) וכן גם בניית תוכנית טיפולית מתאימה המטפלת בחוסר האיזון של המערכות התחושתיות והתפקודיות.
באבחון אני מזמנת את הילד למספר התנסויות הנוגעים בתחומים שונים ומגוונים, בונים קשר ואמון ועובדים לפי תוכנית פעילות מתוכננת. אופי ביצועה או אי ביצועה של הפעילות מספקת לי אינפורמציה וממקדת אותי בקושי של הילד ובאיזה תחום הילד זקוק לחיזוק במטרה לשפר את התפקוד החלקי או הלקוי.
חשוב לציין שלא מדובר באבחון אשר בוחן רמת משכל של הילד אלא פעילויות הנוגעות ביכולת ויסות חושית, כישורים ולקויות למידה בתחום ממוקד בהתאם לפניית ההורה או בית הספר.
על מה אנו עוברים באיבחון?
בנוסף אנו נבחן תחום הוויסות התחושתי, באם קיימת רגישות יתר או רגישות חסר בכל אחד מהתחומים הבאים:
דוח מסכם
בסוף האבחון ניתן להורה דוח המסכם את התצפיות שנעשו ומציף היכן קיים קושי, כיצד הילד ביצע משימות שונות.
לאחר הדוח המסכם ניתנת להורים אפשרויות שונות לטיפול: