לפיתוח מוטוריקה עדינה בקרב תינוקות יש חשיבות רבה להמשך התפתחותו ואף לעתידו כילד בוגר.

משחקים פשוטים וכיפיים ביכולתם לפתח את המוטוריקה עדינה בקרב התינוק ממוקד פיתוח איזור האצבעות (משנה בטיחות לא לתת לילד לשחק לבד).

הצעה לפעילות ראשונה; קחו ספוג מים – פעילות עם מרקמים מקדמת את הביטחון בקרב התינוק ועוד (ראו מאמר על מרקמים) – תרגלו פעילה של סחיטת הספוג, פעולה זו תחזק את שרירי אצבעות התינוק תוך עבודה על בידול אצבעותיו. ניתן לתרגל באמבטיה או בחוץ בקיץ – סוגים שונים של ספוג יכולים להוסיף עבודה כייפית משלבת מרקמים.

פעילות נוספת; הרמת חלקי פאזל לפעוטות עם צ'ופצ'יק – עבודה זו תחזק את אחיזת הפינצטה של התינוק והמוטוריקה העדינה גם כן (משחק זה מתרגל בין השאר אחיזת עיפרון למרות שהינה מוקדמת).

פעילות נוספת; תינוקות אוהבים למשוך מגבונים לחים – משחק השחלה המשלב, כדור אחיזה לפעוטות ומטפחת, התרגיל הינו השחלה והוצאה של המטפחת בחורי הכדור. הורה יצטרך להחזיק ובהמשך תינוק יוכל להשתמש בשתי ידיו.

פעילות נוספת עם קופסת מזון; פעילות מהנה עם קופסת תמיסת מזון, בה נחתוך חור כגודל מכסה של פקק, וניתן לתינוק להשחיל פקקים (כמו לקופה) ומקלות ארטיק, התרגול מחזק אחיזת פינצטה אגודל ואצבע.

ולסיום; תינוקות אוהבים את הרעש של קריעת עיתון, עם נייר עיתון כשההורה אוחז ביד אחת נעודד את התינוק למשוך ולקרוע את הדף, ניתן ללמד גם את פעולת הקימוט המחזקת את כל שרירי כף היד.

זיכרו לשמור על בטיחון ועל אוירה נעימה וכייפית תוך משחק והנאה, כי שם טמון הסוד.

וואטסאפ

לשיחת ייעוץ והכוונה ניתן להתקשר למספר 054-8119359

או ליצור קשר באמצעות הטופס למענה תוך 3 ימים:
מודה לך על פנייתך, אעשה את המיטב ליצור קשר בשלושה ימי עבודה הקרובים. ניתן במקרים דחופים ליצור קשר טלפוני 054-8119359.
אירעה שגיאה בניסיון לשלוח את ההודעה שלך. בבקשה נסי שוב מאוחר יותר.
וואטסאפ

מאמרים מהאתר