פנתה אליי אם לילדה בת 4 בחצי אמרה חצי שאלה; "הילדה שלי מחבקת חזק מידיי". שאלתי אותה האם זו בעייה מבחינתה, האם ישנם דברים נוספים שהיא מפעילה עוצמה פיזית חזקה ממה שלכאורה צריך?

האמא שיתפה וסיפרה שביתה אוהבת ומרעיפה אהבה כלפיה וכלפי אחיה אולם היא מחבקת חזק מידיי עד כדי כאב, וממש לא נעים לאמא לומר לילדה לעצור. בנוסף האם ציינה כי היא גם מאוד אוהבת חיבוקי דוב חזקים.

שאלתי את האם לגבי התנהלותה בגן וכיצד מתנהלת שגרת היום? דבר שהביא לפרט נוסף חשוב שהילדה נופלת הרבה ותנועותיה מעט מגושמת למדיי שהגננת מספרת שהיא גם מושכת ודוחפת ילדים, מתוך אקט של שמחה והתרגשות ושבבית היא סוגרת מגירות בחבטות חזקות מאוד.

 

למה זה קורה ?

מדובר כאן בקושי בויסות חושי ברמת המגע העמוק (התחושה הפרופריוצפטיבית). מערכת זו מקבלת משוב מהשרירים, המפרקים והגידים ומעבירה אותו למוח. המוח שולח פקודות  לתיפקוד לאיברי הגוף, ואותן פקודות מאפשרות ארגון תנועה, טונוס תקין. כשילד מפעיל עוצמה גדולה לפעילות שלא מצריכה את העוצמה הגבוהה, למשל יחבק חיבוק חזק את החבר, הנתפס בעיני ילדים חרים כעוין או תוקפני, יאבק ויתגושש בעליצות ומרצון (מהצד נתפס כאגרסיבי), יחפש מגע עם ילדים אגרסיביים לשם מילוי הצורך.

ילד זה בעצם מחפש את המגע העמוק (המגע הפרופריוצפטיבי) אותו ישיג בדרכים שאינן הולמות. לרוב אותם ילדים לא מתכוונים להזיק, ומבינים שהתנהגות זו אינה נעימה לצד השני והם חייבים לקבל הכוונה ועזרה מתאימה. הצעתי היא לתת לילד הכלוא במצב זה עזרה, בסיפוק תחושת החסר בה הוא שרוי, באמצעות תרגילים כמו עיסוי חזק והפעלה מוטורית מאסיבית של שרירי גופו.

טרמפולינה היא כלי טיפולי נהדר לסיפוק הצורך בתחושת חזקה של המגע העמוק. היא תורמת לשיפור קואורדינציה, משפרת את המוטוריקה הגסה, משפרת שיווי משקל ועוד.

לקבלת תרגילים נוספים, אתם מוזמנים להתקשר ואשמח לסייע.

שימו לב שכל פעילות שתבחרו צריכה להיות מהנה ושלבת זמן איכות יחדיו ושלא תיצור חוויה שלילית או תחושת תסכול.

וואטסאפ

לשיחת ייעוץ והכוונה ניתן להתקשר למספר 054-8119359

או ליצור קשר באמצעות הטופס למענה תוך 3 ימים:
מודה לך על פנייתך, אעשה את המיטב ליצור קשר בשלושה ימי עבודה הקרובים. ניתן במקרים דחופים ליצור קשר טלפוני 054-8119359.
אירעה שגיאה בניסיון לשלוח את ההודעה שלך. בבקשה נסי שוב מאוחר יותר.
וואטסאפ

מאמרים מהאתר