המערכת הוסטיבולרית היא מערכת החישה שעוזרת לנו לשמור על שיווי המשקל וההתמצאות המרחבית שלנו. הוא ממוקם באוזן הפנימית ואחראי על זיהוי תנועה ושינויים בתנוחת הראש.

אצל תינוקות, המערכת הוסטיבולרית אינה מפותחת עד גיל 6 חודשים. עד אז, הם נוטים יותר לחוות חוסר ויסות וסטיבולרי, שיכול להתבטא בקושי בשיווי משקל והתמצאות במרחב. זה יכול להוביל לאי נוחות וחוסר התמצאות, מה שיכול בתורו להוביל לבכי.

מצב ספציפי אחד שבו חוסר ויסות וסטיבולרי יכול להיות גורם לבכי הוא במהלך נסיעות במכונית. תנועת המכונית, במיוחד תנועת הנדנוד קדימה ואחורה, יכולה להיות מאוד מבלבלת ומטרידה עבור תינוק עם מערכת וסטיבולרית לא מפותחת. זה יכול להוביל לבכי, במיוחד אם התינוק כבר מרגיש טרדן או אי נוחות מסיבות אחרות.

קושי בעיבוד ויסות חושי (SPD) הוא מצב בו המוח מתקשה לעבד מידע חושי מהסביבה. ילדים עם קושי בעיבוד ויסות חושי עשויים להיות רגישים יותר לגירויים תחושתיים, כולל תנועה ושינויים בתנוחת הראש. זה יכול להפוך את הנסיעות במכונית למאתגרות במיוחד עבורם, שכן ייתכן שיהיה להם קשה יותר לסבול את תנועת המכונית.

כדי לעזור להפחית את הבכי במהלך נסיעות ברכב, זה יכול להיות מועיל לקחת הפסקות במידת האפשר ולאפשר לתינוק לצאת מהמכונית ולהסתובב. תנועה עדינה, כגון נדנוד, יכולה להיות גם מרגיעה עבור תינוק עם חוסר ויסות וסטיבולרי. חשוב גם לוודא שהתינוק ניזון היטב, נח ונוח לפני הכניסה לרכב.

לסיכום, למערכת הווסטיבולרית תפקיד מרכזי בשיווי המשקל וההתמצאות המרחבית של התינוק, ומערכת וסטיבולרית לא מפותחת עלולה להוביל לאי נוחות וחוסר התמצאות במהלך נסיעות במכונית, מה שיכול בתורו להוביל לבכי. ילדים עם קושי בעיבוד ויסות חושי (SPD) עשויים להיות רגישים במיוחד לתנועת המכונית וייתכן שיהיה להם קשה יותר לסבול זאת. הפסקות ומתן תנועה עדינה יכולים להיות מועילים בהפחתת הבכי במהלך נסיעות במכונית.

אם כהורה עלו לך שאלות בנושא או דאגות בנוגע להתפתחות תינוקך תמיד ניתן להתייעץ עימי על מנת לקבל הדרכה והכוונה במטרה לעזור לך בגידול תינוקך בלב שקט.

וואטסאפ

לשיחת ייעוץ והכוונה ניתן להתקשר למספר 054-8119359

או ליצור קשר באמצעות הטופס למענה תוך 3 ימים:
מודה לך על פנייתך, אעשה את המיטב ליצור קשר בשלושה ימי עבודה הקרובים. ניתן במקרים דחופים ליצור קשר טלפוני 054-8119359.
אירעה שגיאה בניסיון לשלוח את ההודעה שלך. בבקשה נסי שוב מאוחר יותר.
וואטסאפ

מאמרים מהאתר