החוש הוסטיבולרי הוא תחושת התנועה והשיווי משקל של הגוף שלנו. הוא ממוקם באוזן הפנימית ואחראי לספק לנו מידע על מיקום הראש והגוף שלנו ביחס לכוח המשיכה.

החוש הוסטיבולרי חשוב להיבטים רבים של התפתחות, כולל קואורדינציה פיזית, מודעות לגוף והתמצאות במרחב. זה גם ממלא תפקיד בפיתוח שפה וכישורים חברתיים.

תינוקות נולדים עם חוש וסטיבולרי מפותח והם משתמשים בו כדי ללמוד על העולם שסביבם באמצעות תנועה וחקירה. לדוגמה, תינוקות ישתמשו בחוש הווסטיבולרי שלהם כדי ללמוד כיצד להרים את ראשם בשכיבה על הבטן ולהתהפך מהגב אל הבטן.

ככל שתינוקות גדלים ומתפתחים, החוש הוסטיבולרי שלהם ממשיך להתבגר והם משתמשים בו כדי לעסוק בפעילויות פיזיות מורכבות יותר כמו זחילה, הליכה וריצה. חשוב גם לפיתוח שיווי משקל וקואורדינציה, שהם חיוניים לפעילויות כמו זריקה ותפיסת כדור או טיפוס על מתקני שעשועים.

מתן הזדמנויות לתינוקות לנוע ולחקור את סביבתם חשוב לפיתוח החוש הוסטיבולרי שלהם. זה יכול לכלול פעילויות כמו זמן בטן, שעוזר לתינוקות לפתח כוח ושליטה בצוואר ובפלג הגוף העליון, ופעילויות הכרוכות בתנועה, כמו נדנדה או קפיצה על טרמפולינה.

בסך הכל, החוש הוסטיבולרי הוא היבט חשוב בהתפתחות התינוק ועוזר להניח את הבסיס לכישורים הגופניים, הקוגניטיביים והחברתיים שלו.

אם כהורה עלו לך שאלות בנושא או דאגות בנוגע להתפתחות תינוקך תמיד ניתן להתייעץ עימי על מנת לקבל הדרכה והכוונה במטרה לעזור לך בגידול תינוקך בלב שקט.

וואטסאפ

לשיחת ייעוץ והכוונה ניתן להתקשר למספר 054-8119359

או ליצור קשר באמצעות הטופס למענה תוך 3 ימים:
מודה לך על פנייתך, אעשה את המיטב ליצור קשר בשלושה ימי עבודה הקרובים. ניתן במקרים דחופים ליצור קשר טלפוני 054-8119359.
אירעה שגיאה בניסיון לשלוח את ההודעה שלך. בבקשה נסי שוב מאוחר יותר.
וואטסאפ

מאמרים מהאתר