רגישות למגע, מתייחסת ליכולת להרגיש ולתפוס תחושות מגע. זהו היבט חשוב בהתפתחות התינוק, מכיוון שהוא עוזר לו לחקור וללמוד על העולם הסובב אותו.

מרגע לידתם, תינוקות רגישים מאוד למגע. יש להם חוש מישוש מפותח והם מסוגלים להרגיש אפילו את התחושות הקלות ביותר על העור שלהם. זה חשוב להישרדותם, מכיוון שהוא עוזר להם לזהות ולהגיב לגירויים שונים, כמו החום והנוחות של המגע של אמם.

ככל שתינוקות גדלים ומתפתחים, רגישות המישוש שלהם נעשית מעודנת יותר. הם מסוגלים להבדיל בין מרקמים וטמפרטורות שונות, ויכולים להשתמש בחוש המישוש שלהם כדי לחקור וללמוד על הסביבה שלהם. לדוגמה, תינוק עשוי להשתמש בחוש המישוש שלו כדי ללמוד על חפצים שונים על ידי תחושת הצורה, הגודל והמרקם שלהם. הם עשויים גם להשתמש בחוש המישוש שלהם כדי לתקשר את הצרכים והרצונות שלהם, כמו למשל על ידי הושטת יד כדי שיחזיקו אותם או נגיעה בחפץ כדי להראות עניין.

להלן מספר דוגמאות כיצד מתפתחת רגישות המישוש של תינוק:

יילודים: בלידה, חוש המישוש של התינוק כבר מפותח היטב. הם מסוגלים להרגיש ולהגיב למגע בעור שלהם, והם עשויים אפילו להעדיף סוגים מסוימים של מגע, כמו חיבוק או החזקה.

3-6 חודשים: ככל שהם גדלים ומתפתחים, תינוקות נעשים רגישים יותר למרקמים וטמפרטורות שונות. הם עשויים ליהנות לחקור חפצים עם הידיים והפה שלהם, ועשויים להראות העדפה למרקמים מסוימים, כגון בדים רכים או משטחים חלקים.

6-12 חודשים: בגיל זה, תינוקות הופכים מיומנים יותר בשימוש בחוש המישוש שלהם כדי לחקור וללמוד על העולם הסובב אותם. הם עשויים להשתמש בחוש המישוש שלהם כדי לתפעל חפצים, כגון טלטול או סחיטה שלהם, והם עשויים להיות רגישים יותר לשינויים בטמפרטורה או במרקם.

12-24 חודשים: כשהם מתקרבים ליום הולדתם השני, תינוקות הופכים מיומנים אפילו יותר בשימוש בחוש המישוש שלהם כדי לחקור וללמוד על העולם. הם עשויים להשתמש בחוש המישוש שלהם כדי לתקשר את הצרכים והרצונות שלהם, והם עשויים גם להיות רגישים יותר לשינויים בטמפרטורה ובמרקם.

אם כהורה עלו לך שאלות בנושא או דאגות בנוגע להתפתחות תינוקך תמיד ניתן להתייעץ עימי על מנת לקבל הדרכה והכוונה במטרה לעזור לך בגידול תינוקך בלב שקט.

וואטסאפ

לשיחת ייעוץ והכוונה ניתן להתקשר למספר 054-8119359

או ליצור קשר באמצעות הטופס למענה תוך 3 ימים:
מודה לך על פנייתך, אעשה את המיטב ליצור קשר בשלושה ימי עבודה הקרובים. ניתן במקרים דחופים ליצור קשר טלפוני 054-8119359.
אירעה שגיאה בניסיון לשלוח את ההודעה שלך. בבקשה נסי שוב מאוחר יותר.
וואטסאפ

מאמרים מהאתר