תינוקות וילדים צעירים מראים לעתים קרובות העדפה לשימוש בצד אחד של גופם על פני השני. זה ידוע בתור "צדדיות" או "צדדיות" והוא חלק נורמלי מההתפתחות. עם זאת, אם תינוק מעדיף צד אחד באופן עקבי, זה יכול להוביל לעיכובים התפתחותיים ולחוסר איזון בשרירים. הנה כמה טיפים ותרגילים שיעזרו לתינוקך לפתח את השימוש בשני צידי גופו.

ראשית, חשוב להבין שתינוקות הם א-סימטריים באופן טבעי, כלומר צד אחד של גופם עשוי להתפתח בקצב שונה במקצת מהשני. זה נורמלי ואין מה לדאוג. עם זאת, אם תינוק מעדיף צד אחד באופן עקבי, זה יכול להוביל לעיכובים התפתחותיים ולחוסר איזון בשרירים.

כדי לעזור לתינוקך לפתח את השימוש בשני צידי גופו, תוכל לנסות את התרגילים הבאים:

זמן בטן: הניחו את תינוקכם על בטנו על משטח רך, כגון מחצלת משחק או שמיכה. עודדו את תינוקכם להרים את ראשו ולהסתכל מסביב. זה יעזור לחזק את השרירים בצוואר ובכתפיים, שחשובים לרוחב.

הושטת יד ואחיזה: הנח צעצוע או חפץ מעט מחוץ להישג ידו של תינוקך. עודדו אותם להגיע ולתפוס את החפץ, תוך שימוש בשתי הידיים. זה יעזור לפתח את השרירים בזרועותיהם ובידיים ולעודד את השימוש בשני צידי גופם.

התהפכות: עזרו לתינוקכם להתהפך מהגב אל הבטן, ולהיפך. זה יעזור לפתח את השרירים בתא המטען שלהם, שחשובים לרוחב.

משחק במראה: שב מול מראה עם תינוקך על הברכיים. עודדו את תינוקכם להסתכל על עצמו במראה ולהושיט יד אל ההשתקפות שלו. זה יעזור לפתח את הכישורים הוויזואליים-מוטוריים שלהם ולעודד את השימוש בשני צידי גופם.

יצירת רעש: תן לתינוקך פעמון או רעשן ועודדו אותו לנער אותו. זה יעזור לפתח את מיומנויות המוטוריקה העדינה שלהם ולעודד את השימוש בשני צידי גופם.

חשוב לזכור שכל תינוק מתפתח בקצב שלו, ומה שעשוי להיות סיבה לדאגה עבור תינוק אחד לא יכול להיות עבור אחר.

לסיכום, העדפת צד אחד היא בעיה שכיחה אצל תינוקות, אך ניתן לטפל בה באמצעות תרגילים מתאימים. זמן בטן, הושטת יד ואחיזה, התהפכות, משחקי מראה והפקת רעש הן חלק מהפעילויות שניתן לעשות עם תינוקות כדי לעזור להם לפתח את השימוש בשני צידי גופם.

אם כהורה עלו לך שאלות בנושא או דאגות בנוגע להתפתחות תינוקך תמיד ניתן להתייעץ עימי על מנת לקבל הדרכה והכוונה במטרה לעזור לך בגידול תינוקך בלב שקט.

וואטסאפ

לשיחת ייעוץ והכוונה ניתן להתקשר למספר 054-8119359

או ליצור קשר באמצעות הטופס למענה תוך 3 ימים:
מודה לך על פנייתך, אעשה את המיטב ליצור קשר בשלושה ימי עבודה הקרובים. ניתן במקרים דחופים ליצור קשר טלפוני 054-8119359.
אירעה שגיאה בניסיון לשלוח את ההודעה שלך. בבקשה נסי שוב מאוחר יותר.
וואטסאפ

מאמרים מהאתר