תינוקות מתקשים לשכב על הבטן מכמה סיבות. בראש ובראשונה, הם אינם מסוגלים פיזית לעשות זאת. כאשר תינוקות נולדים, יש להם שרירי צוואר חלשים, מה שמקשה עליהם להרים את הראש מהקרקע. זו הסיבה שחשוב לתינוקות לישון על הגב, מכיוון שזה מפחית את הסיכון לתסמונת מוות פתאומי של תינוקות (SIDS).

בנוסף לשרירי הצוואר החלשים שלהם, לתינוקות יש גם שרירי ליבה לא מפותחים. השרירים באזור הבטן, שאחראים על תמיכה בגוף, אינם חזקים מספיק כדי להחזיק את התינוק במצב שכיבה. משמעות הדבר היא שתינוקות אינם יכולים להרים את ראשם, החזה או גופם מהקרקע כשהם על הבטן.

לבסוף, לתינוקות יש אינסטינקט חזק להרים את הראש והחזה כשהם על הבטן. הסיבה לכך היא שהם מתוכנתים לעשות זאת על מנת להיות מסוגלים לזחול וללכת. עם זאת, התנהגות אינסטינקטיבית זו עדיין לא מפותחת ביילודים, מה שמקשה עליהם להישאר במצב שכיבה.

בסך הכל, השילוב של שרירי צוואר חלשים, שרירי ליבה לא מפותחים ורצון אינסטינקטיבי להרים את הראש והחזה מקשה על התינוקות לשכב על הבטן. בעוד שחשוב לתינוקות לישון על הגב כדי להפחית את הסיכון ל- SIDS, חשוב גם להורים לספק זמן בטן בפיקוח כדי לעזור לתינוקות שלהם לפתח את השרירים והקואורדינציה הדרושים כדי בסופו של דבר להיות מסוגלים לזחול וללכת.

וואטסאפ

לשיחת ייעוץ והכוונה ניתן להתקשר למספר 054-8119359

או ליצור קשר באמצעות הטופס למענה תוך 3 ימים:
מודה לך על פנייתך, אעשה את המיטב ליצור קשר בשלושה ימי עבודה הקרובים. ניתן במקרים דחופים ליצור קשר טלפוני 054-8119359.
אירעה שגיאה בניסיון לשלוח את ההודעה שלך. בבקשה נסי שוב מאוחר יותר.
וואטסאפ

מאמרים מהאתר