תינוקות נולדים עם אינסטינקט טבעי להרים את הראש ולנסות לדחוף את עצמם למעלה, אפילו כשהם רק בני כמה שבועות. זוהי אבן דרך התפתחותית חשובה הנקראת "זמן בטן", והיא חיונית כדי לעזור לתינוקות לפתח שרירים חזקים בצוואר ובגב.

בזמן הבטן, תינוקות משתמשים במשקל הגוף שלהם כדי לדחוף את המשטח עליו הם שוכבים, מה שעוזר להם לפתח את השרירים הדרושים להם כדי להרים את הראש, להתהפך, לזחול ובסופו של דבר ללכת. התפתחות השרירים הזו חשובה מכמה סיבות: היא עוזרת לתינוקות לפתח יציבה טובה, היא מאפשרת להם להגיע ולתפוס חפצים, ואף עוזרת להם ללמוד לזחול וללכת ביעילות רבה יותר.

זמן הבטן חשוב גם כדי לעזור לתינוקות לפתח את המיומנויות החושיות והמוטוריות שלהם. כאשר תינוקות על הבטן, הם נאלצים להסתכל מסביב ולהסתכל על הסביבה שלהם בצורה שהם לא יכולים כשהם שוכבים על הגב. זה יכול לעזור לעורר את המוח שלהם ולשפר את המודעות החזותית והמרחבית שלהם. בנוסף, פעולת הדחיפה על הידיים והרגליים עוזרת לתינוקות לפתח את המיומנויות המוטוריות הגסות שלהם, החיוניות לזחילה והליכה.

למרות היתרונות הרבים של זמן הבטן, תינוקות רבים לא מקבלים מספיק ממנו. למעשה, תינוקות מסוימים עשויים להתנגד לזמן הבטן או לבכות כשהם מונחים על הבטן. זה נורמלי לחלוטין ויכול לנבוע מאי נוחות או חוסר ניסיון בתפקיד זה. כדי לעזור לתינוקך להתרגל לזמן הבטן, התחל במתן פרקי זמן קצרים של בטן (רק כמה דקות בכל פעם) והגדל בהדרגה את האורך ככל שהם נעשים נוחים יותר. אתה יכול גם להפוך את זמן הבטן למהנה יותר על ידי הצבת צעצועים או מראה בהישג יד, כך שלתינוק שלך יהיה על מה להסתכל ולתקשר איתו.

בסך הכל, זמן הבטן הוא חלק חשוב מהתפתחות התינוק ויש לשלב אותו בשגרת היומיום שלו ככל האפשר. אז אל תפחד לרדת על הרצפה ולתת לקטן שלך קצת זמן לבטן – הם יודו לך על זה אחר כך!

וואטסאפ

לשיחת ייעוץ והכוונה ניתן להתקשר למספר 054-8119359

או ליצור קשר באמצעות הטופס למענה תוך 3 ימים:
מודה לך על פנייתך, אעשה את המיטב ליצור קשר בשלושה ימי עבודה הקרובים. ניתן במקרים דחופים ליצור קשר טלפוני 054-8119359.
אירעה שגיאה בניסיון לשלוח את ההודעה שלך. בבקשה נסי שוב מאוחר יותר.
וואטסאפ

מאמרים מהאתר