תינוק גדל ומתפתח באמצעות חושיו.

החוש העיקרי העוזר לו לחוש ולחקור את העולם בצורה טובה יותר זהו חוש המישוש. מישוש באמצעות הידיים, הרגליים והלשון. ובגלל זה הם מכניסים הרבה פעמים דברים לפה, כי כאמור ככה תינוקות חוקרים את העולם.

בשלב התפתחותי שכזה חשוב לעודד את החקר של התינוק ולא למנוע ממנו לגעת, למשש, לאכול עם הידיים, להתפלש בחול, ללכת על דשא וכל מיני התנסויות שמעודדות חשיפה למרקמים.

מתי החקר באמצעות המגע כבר פחות מקובל ואף נעשה דיי מטריד את הסובבים?

הגננת אומרת שבזמני המפגש הוא כל הזמן נוגע בילדים היושבים לצידו, הוא כל הזמן גורר ודוחף דברים, משתמש בכוח בפעילויות שלא מצריכות כוח (טורק דלתות, סוגר מגירות בעוצמה חזקה), נוטה לשבור צעצועים.

הוא ילד אוהב ומרבה להפגין את אהבתו, אולם ילדים נרתעים ממנו כי הוא מחבק נורא חזק, וגם אתכם ההורים הוא מחבק נורא חזק, הוא הרבה 'נמרח' בישיבה או בשכיבה עליכם, הוא מרים כל אבן שנקלעת לדרכו בגן וכשהוא נוגע בחפצים נגיעתו מגושמת וחזקה.

אותו ילד זקוק למגע, ומתקשה להבדיל בין חזק לחלש (מכאן גם החיבוקים החזקים), הוא חייב לגעת (ללא מודע) על מנת להרגיש, לרוב הוא עלול להיות מתויג כילד תוקפני כי התנהגותו מתפרשת בצורה לא נכונה.

אז איך ניתן לעזור לאותו ילד שכן מחפש את המגע החזק?

  • עיסויים בעוצמות משתנות וחזקות. משל במשחק "חיבוק דב" שבו מושיבים את הילד בין הרגליים ומחזיקים אותו חזק עם הידיים והילד מנסה להשתחרר מהחיבוק הזה.
  • מחבקים חזק חזק את הילד, תוך לחיצה.
  • עיסוי נוסף ניתן לעשות עם כדורים במרקמים שונים, לגלגלם על הגב, שכמות, רגליים. בצורה סיבובית ועם מעט לחץ.

למקבץ פעילויות מהנות ומפתחות מוטוריקה עדינה בקרב תינוקות ופעוטות צפו בסרטון הבא.

שיתוף!

מפת הגעה

ליצירת קשר, שיחת ייעוץ והכוונה ניתן ליצור קשר בטופס זה.

או במספר טלפון 054-8119359

    מפת הגעה